VINYL


  07-11-04

Mijn thorney path met het eigen maken van de platenspeler.

Zoals u weet leg ik mijn zwart goud op de Sony PS - 4300 en mag zijn muzen doorgeven aan

                
                                                                        de phonotrap van P.v.W.                                                                                                                                                                        

Allerlei artikelen gelezen omtrent het afstellen van de platenspeler en het zelf ook daadwerkelijk in praktijk gebracht met als gevolg dat de oortjes ook zeer bepalend zijn, zonder natuurlijk de
principes uit het oog te verliezen.

Meerdere malen mijn element verschoven van voor en naar achteren om zodoende de optimale
hoek te bemachtigen en hopende dat dan de muzen binnen komen wandelen en mijn atmosfeer confisceren en dan wel graag ,,, zonder pardon.
En daar kun je aardig gefrusteerd van raken want het is een gepiel wat als gevolg heeft een inwendige biologische weerstand die zijn weerga niet kent in het electrische domein.
Maar aldoende leert men en men wordt er steeds bedrevener erin zodat ook andere gedachten
tot ontplooiing kunnen komen en die door proberen, zonder de basisprincipes los te laten, zeer welkom zijn.
Bovenstaande is een periode van weken met het experimenteren met mijn Denon Gold DL-302
en Audio-Technica AT110E en de Jelco MC-14.

Wat een verschil tussen deze elementen meer dan het experimenteren met mijn buizen.
Eindeloos met een mal deze elementen proberen te positioneren, u weet wel zo'n lijntjesmal en
neemt u van mij aan dit lukt u nooit om dit volgens  de principe's te doen.
Dus dan blijft maar een conclusie, middelen en hier kunt u uw gezond audio-verstand zonder problemen gebruiken.

Dan komt de tracking kijken, VTA-Azimuth, graden hier en graden daar, het zal allemaal wel kloppen maar dat element zit wel in jouw draaitafel.
Nogmaals mijn conclusie is, vergeet de basisprincipe's niet maar ook je gezond audio-verstand niet, u mag dit gebruiken want het is immers uw element, c.q draaitafel.

Na het luisteren en genieten van het zwarte goud met deze 3 elementen ( cartridge ) komt op het internet een Grado ten tonele.
Via Rob Wouters van Remote Control een Grado Prestige/Blue naar Heinkenszand laten transporteren en voor mij was er meteen muziek die mij zeer aanspreekt en wel in de vorm
van mijn HF-304, ja inderdaad mijn ordinaire, favoriete eindblok
                                                                                                                     
Ja, gelukkig, ik was weer op de juiste tijdspanne ergens aanwezig en nam de juiste beslissing
en daar was de Grado Prestige/Blue

                                          
Mooi is dit, vanaf de eerste contaminatie, die ondertonen de muziek.
En daar gaat ie weer, wetende dat het altijd beter kan, of zoals u weet anders, lokt de menselijke lust (commercie) en morgen stuur ik de Grado Blue terug en in return de Grado Reference Platinum Wood en het mooie van dit verhaal is dat Remote Control dit geheel vrijblijvend uitvoert.


Wetende dat het kamp van voor en tegens  Grado heel heftig is, gezien
de " proza" op Vinyl Asylum  maakt het voor mij zo spannend om dat schemergebied te ontmoeten.

M.a.w. komende week wordt leuk, heel leuk

fons

12-11-04

Het I2S verhaal krijgt zijn vervolg, hier krijg ik gedonder mee, het zij zo,
en wel in de vorm van; het accu,,, staartje

Het ontmoeten van diversen, dit met al hun proclamerend gedrag noopt tot het
,,, gedrag en het is vanaf het ontmoeten met het accu-verhaal sluimerend aanwezig
geweest, u weet wel, de struisvogelpolitiek.

In mijn ervaring met het eerste accu-verhaal was het van Yes, dit is mooi, zonder restrictie,
mooi, heel mooi, maar dan komt het,,,, het is voorspelbaar, elk instrument heeft zijn toongebied
en daar wordt door middel van de accu niet vanaf geweken,  waarom heb ik die ervaring en
menigeen onder u niet!!!!

fons

wordt vervolgd, Alex!!

ja, met bovenstaande al een dis. met Alex!!

Waarom is het reperterend vermogen de laatste tijd zo heftig aanwezig!!
Bovenstaand, algeheel  moet u zien in een tijdspanne die zich
zeer nadrukkelijk manifesteert.
Met het reperterend vermogen bedoel ik, er is geen ontkomen aan,
"waarom deze proza, Fons er is alleen maar POËZIE .
klopt en dat is de deductie die ik u opleg en wil delen, als u het mij toestaat.

Met het reperterend vermogen,cq onvermogen,  komt daar de bevrijding en wel in de vorm van
het analoge.
            
Waarom beleef ik zoveel extra emoties aan het analoge waar het digitale HET laat afweten!
Nogmaals, zoals u weet is mijn digitaal domein optimaal, ja ik weet het, I2S komt eraan,
en beleef met het digitale veel muzen of zoals u wilt muzikale emotie.
Men smelt als u de DAC van PvW ontmoet en grijpt naar hogere kreten die zeer terecht zijn
in zijn tijdspanne.
Dit alles kunt u lezen op....NirWanaDac van PvW .

Vandaag weer uren lang van mijn " ALEX " Bit-Accuraat koperen loopwerk met de PvWDAC
mogen genieten ...ja, u smelt en ik gebruik hier inderdaad u als gemeenschappelijk deler.

Mooi is dit, neen deze digitale config. gaat nooit mijn huiskamer verlaten.
Het gemak van mijn config stemt mij in een zeer prettige atmosfeer waar moeilijk aan te
ontkomen valt.

En dan komt de repetitie om de hoek kijken en kan alleen maar zijn gedrag vertonen als
men daar onderhavig is aan geweest, zonder onderhavig gedrag heeft men geen recht
van spreken.
Wetende dat ik bovenstaand zelf als proclamatie wegschrijf beticht ik mijzelf toch aan
enige vorm van onderhavig gedrag en dit heeft zich geuit in bovenstaande keyboardstrofen,,

De conclusie , voor mij, is dat als ik het digitale en het analoge heb ontmoet
de referentie zeer nadrukkelijk aanwezig is en keer op keer het analoge als zeer
aangenaam ervaar.

Deze conclusie plaats ik in de vorm van proza/poëzie.

fons






                                    
En  zo komt een Grado aan in een houten kist en mijn microscoop is zeer handig om evt.
bedenkingen de kop in te drukken of te bevestigen.
Het hout van mijn Grado is gemaakt waarvan een viool wordt gemaakt !!!

                            


            
  25-12-2004

De VPI Masterscout.  (basismodel)

En dan beleef met kerst mooie momenten en wel in de vorm van het uitpakken van je eigen kerstcadeautje, als een kind kijk je uit naar de levering, cq, het belletje, ja hij is gearriveerd.
Gekocht bij Echo-Audio in Goes (Flip van Damme) maar de VPI wordt in zijn 2e winkel in Middelburg afgeleverd, sorry Fons, geen probleem Flip ik ben al onderweg.
Vrouw, als chauffeuse en oppas , vanwege parkeerproblemen en kleinzoon Devin 10 mnd, mee in de auto richting Middelburg.
Na een ritje van 'n uur kon het uitpakken beginnen en ik kan u verzekeren dat dat een zeer aangenaam moment is.
Het leuke van de VPI is dat het een bouwpakket is en zodoende leer je de VPI van onder tot boven zeer goed kennen en begrijpen van het waarom het zo gebouwd is zoals VPI het bedoelt heeft.


                  
                                         Nou Fons, veel plezier ermee,


                      
                                                 Het meubelen kan beginnen.

Als je alle onderdelen in handen hebt gehad voel je kwaliteit en precisie uitstralen,
zonder twijfel, dit is robuust en zal zeer lang in mijn config. vertoeven.
Stap voor stap lees je de gebruiksaanwijzing en met het logisch denkwerk van Alex
is het achteraf een fluitje van 'n cent geweest om te Masterscout te monteren.

                                                    Zie onderstaand;

                           

De masterscout wordt even grof gemonteerd om zo vlug mogelijk zijn eerste muzen te horen.
En wat je dan hoort, zo koud uit de doos, hier wordt je stil van en je geniet alleen van de muziek.
Wat is dit toch weer zo veel mooier dan mijn oude Sony, het is weer een verheffende trap en zal alleen maar mooier worden als alles perfect afgesteld is.

A:  Voor de draaitafel is het simpel, waterpas en de motor plaatsen
     met snaar, en klaar.
B:  De JMW 9 arm plaatsen, deze valt op een pin en blijft er los opliggen, vastzetten
    doet VPI niet.
C:  Anti-skating is fysiek niet aanwezig maar men maakt gebruik van de bedrading
     van de arm naar de draaitafel, door de bedrading een extra twist te geven
     zal het zich als een veer gedragen, ingenieus systeem, minder is meer.
    Geef de arm een zetje richting midden en zal door die extra twist uit zichzelf
    teruggaan naar de buitenkant, simpel en het mooie van dit systeem is dat het begrip
     Anti-skating aanschouwelijk  is geworden.      
           
D:  Naalddruk is ook hier weer niet aanwezig en het advies is gebruik te maken van een
     Shure naalddrukmeter, maar die zit er niet bij en dat is een gemis, voor een paar tientjes
     meer maak je toch je service (begeleiding) meer compleet.
     Bij Echo-Audio opgehaald en dit is een werkje van een paar minuten, maar wel een gepiel.
     Zie aan de linkerzijde het spiegeltje voor de balans
     
C:  De balans van het contragewicht zodat het element 90 graden heeft t.o.v. de plaat, ook
     hier voorzichtig aandraaien anders verschuif je het contragewicht en dan is de arm
     uit balans en daarmede ook de naalddruk.
E:  Dan komt het lastigste, het element positioneren in de arm, dit gaat bij VPI door
     middel van een soort liniaal die zijn vertrekpunt heeft van het centrum van de arm.
     Het gebruik van het oude spiegeltje is ook zeer goed te doen.
                                   
F:  Daarna de armhoogte, dit is een kwestie van smaak, in eerste indrukken met de
     arm horizontaal t.o.v. de plaat heb je gelijk al een ander plaatje dan de arm iets omlaag.
     Met de arm iets omlaag heb ik een grootser geluid, toneel.
G:  De aarding als laatste, als 1e met de phonotrap, als 2e met draaitafel en uitgangen, als 3e   
      mogelijkheid aarde met de onderkant van de draaitafel.
H:   Controleer de naalddruk;
F:   En dan van de muziek genieten.


                                    
  De VPI Masterscout met de PvW DAC met onder de Philips HF-304 met
  de voorversterker made by PvW.


  De TungSol 6x4 versus de 6x5

                                     

Mooi, tot zijn recht komt deze 6x4 in mijn DAC, m.a.w. dan gaat hij ook kamperen in
mijn phonotrap waar een 6x5 momenteel kampeert.
Zo gezegd zo gedaan, inderdaad Alex.
Ik hoor geen verschil zegt Alex, maar thuis kan ik het beter beoordelen.
Neen, dit klinkt voor geen meter met de Tung-Sol 6x4, die maakt totaal geen muziek,
geef mij de 6x5 maar ,zijn contributie aan het geheel is muziek.








  Mijn phonotrap interlinks made by PvW.
                                       

De zilveren interlinks met bullit pluggen voor mijn phono-trap zijn een speciale uitvoering en de mooiste ooit door mij gemaakt zegt PvW.
Nou, dat belooft wat gezien bovenstaande statement en met het koud aansluiten hoor je
de kwaliteit die de belofte meer dan waar maakt.
Het blijft mij toch elke keer weer verbazen wat, als men zwart/wit denkt van het zal wel,
een kabel kan betekenen in je config. cq. uw beleving.
Over een maand zijn ze ingespeeld, alsmede ook mijn VPI Masterscout, ja wat ga ik dan allemaal beleven aan het analoge.
In mijn config. staat deze interlink op eenzame hoogte en moet ik dit beoordelen met de formule
waar voor je geld, dan is daar de 10.
Deze interlinks alsmede al mijn producten van PvW zijn gewoon bij PvW te bestellen en wel
met het tel.nr: van Audio-Magic te Rotterdam  010 - 465.2606


  13-02-05

Als versterkersbuisjes fungeren de PC 86 van Philips en dit tot volle tevredenheid.
Weken geleden gaat de 6x4 erin en de 6x5 moet zijn plaats afstaan.
Na de teleurstellende ervaringen met de 6x4 gaat men toch weer de 6x4 een kans geven en
ook meer tijd en ja hoor, nu is de 6x4 van TungSol de winnaar en zelfs overtuigend en dan vooral
in de openheid.
En zoals hij daat open ligt, de phonotrap, valt ineens een extra buisvoet op naast de PC 86 van Philips.
Volgens Alex is de voet electrisch aangesloten en wel geschikt voor een 6SN7 of VT-231.
Daar gaan we voor en wat dan op je muzen (thorney) pad komt,
NOG MEER MUZIEK en het is weer groter dan,,,
en de afstand met het digitale is weer groter geworden.

Verschillende 6SN7/VT-231 gemount en alle zijn beter dan de PC 86 van Philips.
                      

**Als eerste de TungSol 6SN7/VT-231 en je mond valt open, wat een openheid en toegang
 tot de muziek, mooi heel mooi, vooral het kleinste detail.

**De Sylvania als tweede, het hoog valt meteen op maar heeft een scherp randje

**De Kenrad als derde getest, nee in deze config

**De RCA red base 5692 , hoog zeer mooi maar alles klinkt te mooi, te gelikt

**De RCA Black coat VT-231, een zeer ,overall, muzikale buis met als uitschieter het laag,
 aanwezig en weg, blijft niet zwabberen.

**De GE red base 5692 de mooiste buis, alles staat als een huis

**De RCA 6SN7GT, zeer mooie buis, geen uitschieters

**De Philips 6SN7, prachtige muzikale buis, hoog kan beter.

De winnaar is voorlopig de TungSol,,
                                 

TungSol JAN-CTL-6SN7GT VT-231
april 1945


                                          

Morgen komt de Mullard ECC 35 binnen om de plaats in te nemen van de 6SL7 in mijn phonotrap.


Wat is dit weer verheffend en het mooie van de ECC 35 is dat daar geen tijd voor nodig is, dit is meteen veel mooier dan de 6SL7, zonder pardon neemt de ECC 35 zijn verdiende plaats in.
De openbaring van de instrumenten valt meteen op en het is alleen maar muziek wat u hoort, prachtige buis, Peter mijn dank hiervoor.

Alex komt langs voor wat soldeerreparatie en ontmoet ook de muzen van de combinatie
TungSol Vt-231 / ECC 35 Mullard in mijn phonotrap en vraagt om de combinatie Philips PC 86 / Mullard ECC 35 en het gordijn ging open en niet zo'n klein beetje en daar was MUZIEK in Optima Forma, op deze combi was niets maar danook niets op aan te merken, Alex mijn dank voor het vragen van die combi.

Kun je nagaan hoe voorzichtig men moet zijn in zijn ervaringen, het een sluit het ander niet uit, de beruchte slangenkuil.
Ga je voor de PC86 in combi met een 6SL7, niets mis mee, daarna ga je experimenteren met 6SN7/VT231 i.p.v. de PC86  in combi met de 6SL7 en je hebt een instant knockout.
Dan komt op je ThorneyPath de ECC35 i.p.v. de 6SL7 en de verheffende trap wordt alsmaar groter en als klap op de vuurpijl de eerdere "miskende" PC86 moeten weer terug want in combi met de ECC35 ruiken ze naar het NirWana>>

Alex is nu definitief gezwicht voor het analoge en heeft zijn phonotrap bijna klaar.



  05-03-05

Gisteren van Peter van Willenswaard een voorraad PC 86 binnen gekregen en wel de
1. Philips ................ PC 86 goldpin
2. Pope ................... PC 86
3. Valvo...................  PC 86 goldpin
4. Telefunken OB.  PC 86
5. Telefunken........  PC 86 goldpin
6.  Voor later de EC 86 van Philips goldpin (fabriek onbekend) en de EC 86 Lorentz     
     goldpin,  heeft een aanpassing nodig in mijn phonoAmp en wel     
     van 3,8V naar 6,3V middels een 2-polige schakelaar zodat je kunt omschakelen                                                                     
     tussen EC86 en PC86

Dus dat vraagt om een deductie,
en daar was de zondagmiddag en als beloning van 90 uur werken, afgelopen week, mocht ik zondagmiddag hobbyen!!!!

Daar gaat ie;
In de phonotrap van Peter van Willenswaard staat vastgeroest de TungSol gelijkrichter de 6x4 en als stuurbuis voor deze test de Mullard ECC35 en de versterking de Philips PC 86.



** De Philips PC86 goldpin;             
t.o.v. de Philips PC86, het laag strakker,
meer dynamiek, stem meer naar voren, aangenamer,overall mooier


** De Telefunken PC86 goldpin;                       
dezelfde kwaliteiten als de Philips PC86 goldpin maar dan met meer
ritme en detail.


** De Valvo PC86 goldpin;
dezelfde  kwaliteiten als de Philips/Telefunken maar dan met meer openbaring van instrumenten op sommige passage's zeer meeslepend.

                                                                  ** De Pope PC86 / Telefunken PC86;   
                                                    
Zo goed als dezelfde kwaliteiten als de andere maar met geen extra  kenmerken.

Wat ik momenteel wegschrijf is wel met zoveel plezier, dit kan ik een ieder aanraden, hobby, nogmaals hobby,,,,,,,,,,,,,,,,!!!!!!!!!!


  Wordt vervolgd en wel in de vorm van de ECC 35,
ja ik heb meerdere

Bovenstaande ECC35 in combi met de PC86 en t.o.v. de 6SL7 een groot verschil en onderling geen grote verschillen al zou je de Edicron dan als gewoontjes kunnen typeren.
Wat wel meteen opvalt is de Mullard met bruine voet, het zet voor mij een aangenaam karakter neer.

Onderstaand de Philips CV569, alias ECC35, made in Engeland by Mullard.
  
                                        
en wordt getest,!!!!
Na 48 uur onder spanning komt er niet dat leven in wat men hoopt te horen, ergens hoor je wel wat maar
het is niet overtuigend aanwezig dus voorlopig terug in het doosje.
De ECC35 van Mullard met bruine voet mag voorlopig zijn kunnen ten gehore brengen samen met de
PC 86 van Telefunken of van Valvo en de gelijkrichter heet TungSol 6X4, deze combi en het ontwerp
van de phonotrap (Peter van Willenswaard) maakt dat genieten in optima forma.

Als u voor het ultieme gekozen heeft, let wel het gaat u euro's kosten, kwaliteit vraagt zijn prijs,
dan bel Peter van Willenswaard,Audiomagic te Rotterdam,,010-465.2606

fons








Het technisch van hoe en waarom betreffende de hardware is een stadia
die men op een moment moet kunnen loslaten, daar zit voor velen onder (DIY) you and me de pijn,
laat het gaan, het is zo bevrijdend, er zijn meerderen wegen die naar Rome leiden, liefde is blind.
Qua hardware heb ik alle stadia doorlopen en is aan alle kritiek, zelfkritiek ook, blootgelegd en dat is
het mooie ervan, het ontmoeten van anderen invalshoeken.

En daar verschijnt weer de slangenkuil, men kan dat alleen delen als de ervaring daar geweest is,
m.a.w. kwaliteit verloochend zich niet en daar zit weer het gevaar, wat is kwaliteit,

Zoals ik het ervaar en dan gaan we praten over het voortschrijdend gemiddelde van de jaren, m.a.w.
ervaring, oh wat haat ik een dergelijke statement , ben ik nu op een dergelijk niveau dat de hardware
een vanzelfsprekendheid is en geen punt van discussie is.
Alex, mijn dank,,,,,,,,

Is het probleem de software,,,,,,,,,,,,!!! neen
          
      Amos Lee, puur natuur met een groot gemak





en via BlueNote met een perfecte opname of hebben ze nu betere ADC.
           Amos Lee, puur natuur met een groot gemak





en via BlueNote met een perfecte opname of hebben ze nu betere ADC.
                      Norah,
weet de juiste snaar te raken, zeer slechte opname
                              Amos Lee                                                                Norah Jones


          Van alle markten thuis, perfecte muziek, rasmuzikant
 gelikt en toch natuurlijk, mooie ritme's      vernieuwend en verheffend
             Lylle Lovett                                  Keb Mo                                 Patria Barber

gaat zijn eigen weg, petje af, zeer mooie gitaarpartijen
                 zeer mooie stem, werkt verslavend, teksten zijn
cryptisch en compact tegelijk, wisdom   het grote gemak, men kan zeer diep in zijn muziek kijken.

  Mr.Ben Harper                        John Gorka, my Singer                       Ry Cooder, het gemak

                                                   

              en bovenstaande muzikanten mogen hun kunnen vertonen op mijn muzen!!!!

                            



                                De Mullard ECC35, uitzonderlijk


  1-06-05

Eric Clapton 'Unplugged' op vinyl, het blijft je steeds verbazen wat analoog
kan doen met muziek.
De laatste weken wegens gebrek aan tijd op de achtergrond digitaal en vandaag even tijd vrij kunnen
maken om de LP van Eric Clapton te beluisteren.
Je schrikt keer op keer van de openheid en het gemak en de dynamiek van het vinyl.
Alex, wanneer is je phonotrap klaar, je mist veel.

fons

                     


  13-11-05

Waarom een ander element!!!   de schuld ligt bij Alex.

Fons, waarom heb jij een MI element van Grado, je hebt zo'n mooi MC uitgang waar Peter zoveel
aandacht aan geschonken heeft, jouw MC uitgang is zeer mooi maar je moet een MC element hebben!!

Per definitie is een MC mooier dan een MI of MM/MD en dan praten we nog niet over de misaanpassing
die je hebt met je phonotrap met zijn afsluitimpedantie, waarschijnlijk tussen de 200 Ohm en 1  K Ohm en je
Grado heeft een afsluitimpedantie van 47 K., m.a.w. je phonotrap is subliem maar jouw element kan er niet
mee communiceren, ergo, je moet naar een MC element.

Ziedaar bovenstaand heeft wortel en wel in de vorm , vraagtekens , onwetenheid en vanaf dat moment klinkt
mijn vinyl niet meer, ik hoor van alles wat er niet goed is en grijp terug naar de CD en geniet weer van muziek.

Alex, wat heb je gedaan!

Dan ga ik op zoek naar een MC element en tref de Benz Glider low output en na een onderzoekje
van Peter van Willenswaard betreffende mijn PvW phonotrap in relatie met mijn
VPI Masterscout met zijn JMW 9 arm kreeg ik het groene licht van Peter en daar was dan de opdracht
aan PvW om de Benz Micro Glider low output te bestellen.




Nu komt het ,,,
Mijn Pvw phonotrap heeft een afsluitimpedantie van 47 k..


Alex zet vraagtekens bij mijn afsluitimpedantie 47 K in mijn phonotrap MC,
Fons, volgens het boekje moet het vele malen lager zijn.!!!!!!! en Alex heeft gelijk,
volgens het boekje moet het inderdaad voor een MC lager zijn alleen volgens PvW
klinkt MC mooier  met een afsluitimpedantie van 47K regardless wat de fabrikant zegt.

Wat Alex ook zijn verbazing heeft gewekt is dat PvW geen trafo heeft gebruikt in mijn MC trap maar een FET,
Alex zegt, dat is electronica, trafo is passief.
Dan refereer ik Alex naar mij Best DAC of the World die ook geen trafo UIT heeft maar een OC UIT.

Als men bovenstaand goed leest heb ik nooit een misaanpassing gehad met mijn Grado in combi met mijn
phonotrap en daaaaaaaaar komt ie,   ik geniet weer van MIJN VINYL......
Ja, ik weet het,,,



Alex  gaat als eerste een step-up maken met een trafo, maar de Fet schakeling van PvW blijft
spoken, jammer voor Alex hij krijgt de schakeling van mijn PvW phonotrap niet in kaart ook niet
al ligt mijn PvwPhonotrap op zijn rug voor Alex, het is complex

fons


     
   De Benz Micro Glider, low output 0.16 mV!!!!!



Alleen hij wordt speciaal voor mij gemaakt " handmade"met een output van 0.1mV,
m.a.w. ik moet 3 maanden wachten , geeft niet, alles voor het goede doel.
Standaard is een Glider low output 0.3mV maar PvW waar de bestelling
van de Glider loopt zegt, Fons zeg maar wat voor output je wilt hebben.
Tja, Peter doe maar zo laag mogelijk, ok dan gaan we in beginsel voor de 0.1mV.




  18-12-05

      

Bovenstaande is de moeite waard om te confisceren.

Wat onderstaand volgt moet je horen, is niet weg te schrijven in overtreffende trap.
Toch veel persingen gehoord maar dit slaat alles, ongekend wat u dan ontmoet dit  is echt analoog met een
werkelijkheidsgehalte van +/- 99% om toch iets te deponeren als kapstok.

   


01-01-06

Vandaag mijn naalddruk gecontroleerd en jahoor wat ik meende te horen werd bevestigd.
Te hoge naalddruk, dus de naalddruk aangepast met als gevolg meer definitie en voordat de
muziek begint hoor je de opname, u weet wel dat als je je oor te luister legt boven het element.
Is dat een bevestiging dat alles goed  staat!!!!!

17-01-2006
  
De geboorte van mijn Benz Micro Glider lowoutput 0.16mV








  Mijn Phonotrap met EC of PC,,,,

Twee weken mocht de winnaar van het Triode festival te Duitsland , de PvW Phonotrap,

mijn gast zijn en t.o.v. mijn PvWPhonotrap is dat weer een hele verbetering en met
name het dynamische en de muzikaliteit zijn toegenomen, dit is zeer aangenaam
om aan te horen dat kan ik u wel verzekeren.
De buizen zijn hetzelfde als in mijn phonotrap, he`, neen toch niet, ik heb een PC86
en wat zie ik daar staan de EC86.
Dus marktplaats.nl opgezocht en binnen een week al verschillende EC86, maar de spanning
van de gloeidraard moet aanpast worden, geen punt zegt Alex ik maak  intern een schakelaar
zodat je kunt testen.

  

Bovenstaand ziet u de schakelaar en daar gaat dan de EC86 erin en jahoor, dit klinkt al veel beter.
Siemens moet het loodje leggen tegenover de Telefunken EC86 en volgende week heb ik een paartje
EC806S van Telefunken, ben benieuwd wat dat gaat opleveren.





  23-03-06

Mijn Glider is nu optimaal, hij heeft meer dan 40 uur achter zijn kiezen en mijn
cabasse is weer compleet en dat zijn weer mooie momenten om te beleven.

Hoe moet je je Glider omschrijven, tja lees  mijn ervaring met I2S en de Update
van mijn PvWDAC en met als poezie, de Glider zingt.


  
21-01-2007

Ontstijging,,,,

Zo, wat hebben we daar!!!, is toch niet van toepassing in een audio context.
Neen 1 op 1 gezien niet en toch weer wel.

Wat ik dit weekend heb mogen ondergaan begint zeer realistisch vormen aan te nemen en
wel in de vorm van een toneel met de fysieke aanwezigheid van de muzikanten met beide medium's.

Oorzaak de E86C van Azdam en de ingespeelde laser van mijn loopwerk

Bovenstaande betreft zowel analoog als digitaal en  wel met  een zo'n gemak dat men tijdens het luisteren
allerlei gedachte spontaan naar boven borrelen, zoals, dit is alom vertegenwoordigd, dit is zeer positief, dit
ontstijgt het fysieke dit is sferisch, u bent een deel van het geheel.

Dit is STARDUST.

Om bovenstaande fysiek aan u te mogen mededelen gaat Google zoeken naar een abstracte afbeelding van
stardust / ontstijging maar niets kunnen vinden wat ik voor ogen heb totdat ik onderstaande afbeelding tegenkom
en met bovenstaande in mijn achterhoofd valt de puzzel op zijn plaats.
Waarom dan zo'n dame!, zoals u weet zijn de mooiste schepsels op deze aardkloot van het vrouwelijk geslacht en
is dan een personificatie van sferische gedachte met de macht van een geboorte.
De ontstijging van de Audio-slangenkuil, yes ,ik ben er

fons